ÅRSBERETNING
Generalforsamling i Eventyrhuset 3. marts 2023
Årsberetning Fra Leder Beinta Winthereig
Så blev det tid til årets generalforsamling for anden gang har vi valgt at holde generalforsamling samme dag som arbejdsdagen, så slipper I også for at skulle afsted to gange 😊
Hvor er det skønt at se at der er kommet så mange til arbejdsdag og generalforsamling😊 Når man er en lille privat vuggestue og børnehave, så betyder det meget at få jeres hjælpe.
Året som er gået fra marts 2022 til i dag – Vi har haft et almindeligt år, et år hvor vi har kunne arbejde med det vi godt kan lide. Nemlig pædagogiske aktiviteter i hverdagen, leg og læring.
Leg har fyldt en del, da største delen af personalet har deltaget i uddannelse omkring leg og legende tilgang, det har været inspirerende for personalet. Vi har evalueret hver gang nye har været afsted og afprøvet nye lege og delt ny viden.
12.oktober 2022 blev vi re-certificeret som DGI idrætsinstitution, Charlotte fra DGI var ude og lave en opsamling efter det første år og vi blev re-certificeret igen.
Børnehaven har hver dag fokus på de personlige og sociale kompetencer på dagsorden – børnehaven arbejder pt. Med kend hinanden, f.eks. hvem mangler vi i dag, hvem er her i dag, derudover arbejder de med, hvad skal vi lave i dag, hvordan er vejret i dag osv. Alt dette gør de til samling som holdes kl. 9:00. Jeg har skrevet det ud til jer tidligere, men tillader mig også at sige det her. Det er super vigtigt at børnene er afleveret kl. 9:00 fordi der starter samlingen, kommer I efter kl. 9:00 så forstyrrer det og de børn som bliver afleveret får en træls aflevering.
Her i slutningen af marts tager vi ikke i hallen mere, så kommer vi til at lave motorik hjemme eller nærliggende områder i Grindsted. Derfor skal børnene også fortsat have joggingtøj på om onsdagen og ingen strømpebukser.
Dragerne de kommende skolebørn har sidste dag i børnehaven den 31. marts, så skal de videre i GLO.
Når vi vender tilbage efter påskeferien, har vi nogle Hobbitter som bliver til Drager, det kommer til at ske i samarbejde med Mette og Vibeke som er tovholder for Dragerne. Det betyder også at de kommende Drager får ny garderobe efter påskeferien.
Vuggestuen arbejder med farver, former, mønster og tegn til tale som er blevet en stor del af hverdagen. Derudover synger de en del fagter sange og sange med forskellige lyde.
I forhold til forældre og bedsteforældre arrangementer resten af året, så bliver der afholdt bedsteforældredag den 17. maj – der kommer en indbydelse.
Høstfest den 14. september – der kommer nærmere info
Julefesten i år holder vi sammen med børnene.
Igen i år laver vi en heldagstur til Karensminde, hvor vi åbner og lukker derude og I forældre skal aflevere og hente børnene ude ved Karensminde, turen bliver enten i slutningen af august eller starten af september.
Som I ved så stoppede Laila, Laila var så heldig at få nyt job tættere på sin bopæl.
I juni startede Simone som pædagog i børnehaven, Simone går på barsel den 24. marts.
1.december startede Simone som pædagog studerende i vuggestuen, Simone stopper i slutningen af maj og så kommer der en ny studerende i 6. måneder 1. juni.
Januar i år startede Anika som er pædagog i børnehaven.
Michelle er startet på PAU uddannelse og vender tilbage midt i december i år, for Simone har jeg ansat Vibeke som skal være sammen med Mette inde ved Dragerne fra 1. april.
På mandag den 6. marts kommer Charlotte fra SDU – hun kommer med foldere og står til rådighed hvis I vil spørge ind til motorikprojektet som i har mulighed at melde her til.
Til slut vil jeg gerne takke mine fantastiske medarbejder for at give børnene en fantastik hverdag med masser af leg, læring og grin.
Og tak til bestyrelsen for et godt samarbejde.
Beinta Winthereig
Leder/Eventyrhuset
Årsberetning fra formand Camilla Lund Hansen
Hvert år skal formanden lave en beretning til generalforsamlingen. Beinta har allerede fortalt om mange af de gode initiativer og arrangementer der er afholdt og planlagt, så det vil jeg springe over.
Men som Beinta lige har nævnt, så skal alle jer der har hjulpet i dag have en stor tak. Det er som hun siger utrolig vigtigt, at vi forældre bakker op og hjælper til. Det hjælper personalet til at de kan give vores børn en bedre hverdag. For det er jo vores børn det hele handler om. Jeg gætter på de fleste har valgt Eventyrhuset for at give deres børn en tryg hverdag et lille sted fremfor en af de andre store børnehaver i byen. Når vi er så lille en institution, så er det bare vigtigt at vi bakker op når der bliver spurgt om hjælp. Det kan være hjælp til at samle møbler, garderober osv. Der er ikke økonomi til at hyre en håndværker hver gang og hvis personalet skal ordne det, så går tiden fra vores børn i hverdagen.
Personalet er i forvejen meget fleksible og gør en stor indsats hver eneste dag for at vores børn trives. De tager gladelig trailer med på arbejde for at hente møbler eller legehuse imens børnene sover. Det synes jeg bevidner et stærkt sammenhold og et engageret personale og det er bare så vigtigt at vi som forældre husker at påskønne dette i en travl hverdag!
Vi er en bestyrelse på 5 personer som lige nu er Joseph, Betina, Susanne, Nadja og jeg. Derudover deltager Helle som personalerepræsentant og Beinta i vores møder. Vi i bestyrelsen tager os af økonomien, hjælper med arrangementer og træffer forskellige beslutninger for Eventyrhuset. Da vi startede i Eventyrhuset kom Beinta en dag og prikkede mig på skulderen og spurgte om bestyrelsesarbejde ikke var noget for os. Jeg synes det er fedt at have en smule indflydelse på mine børns hverdag og følge dagligdagen på lidt tættere hold. Vi blander os overhovedet ikke i det pædagogiske arbejde, men hjælper og tager opgaver der hvor vi kan. Hvis der sidder nogle her i aften som også har lyst til at deltage i bestyrelsesarbejdet, så kom endelig til os! Vi holder ca 5 møder om året og arbejdet er meget varierende, der er noget for alle. I år er vi så heldige, at både Susanne og Nadia modtager genvalg, så vi nødvendig ikke skal finde nye til bestyrelsen. Men allerede næste år kommer der en ledig plads, da Susanne desværre forlader Eventyrhuset efter mange års tro tjeneste, da hendes yngste skal i skole. Susanne er vores økonomidame, der styrer budgetterne med hård hånd. Joseph har heldigvis lovet at gå i lære som regnskabsdame, men vi kommer til at mange et ny engageret bestyrelsesmedlem. Så hvis du også synes det er spændende at have indflydelse og følge dit barns hverdag på tæt hold, så kom endelig og tag en snak med os.
Jeg vil til slut takke alle medarbejderne for i gør et rigtig godt stykke arbejde! I knokler og sørger altid for at enderne mødes. Beinta du har altid overblikket og et smil på læben selvom det hele kan brænde på til tider. Kæmpe respekt for det.
Derudover tak for et godt samarbejde i bestyrelsen, tak for nogle gode og hyggelige møder. Vi er klar til at klø på igen og tage flere gode og spædende beslutninger og tiltag.
Camilla Lund Hansen
Formand i bestyrelsen i Eventyrhuset